Finanse
Czy reklama graficzna GDN pomaga promować markę w sieci?

Reklama graficzna w Google (Google Display Network), to jedno z narzędzi wykorzystywanych do promowania marki i produktów w Internecie. Podlega ona tym samym zasadom co AdWords oraz uzupełnia całokształt działań, podejmowanych przez właściciela witryny, jak np. kampania produktowa. Reklama graficzna pozwala dotrzeć do zdecydowanej większości polskich internautów, a wyświetlana jest na stronach należących do Google oraz jego partnerów.

Jakie warunki musi spełniać reklama graficzna w Google?

Obrazy, użyte do reklamy graficznej, powinny posiadać określone wymiary, maksymalny rozmiar 150 kb oraz preferowany przez Google format. Oprócz statycznych banerów, można używać także animacji gif, jednak czas ich trwania nie może być dłuższy niż 30 sekund, a prędkość musi być niższa niż 5 klatek na sekundę. Kluczowe znaczenie ma również trafność, a więc związek z reklamowanym towarem lub usługą oraz unikanie wprowadzania użytkowników w błąd, poprzez podobieństwo np. do komunikatów o błędach na stronie. Kategorycznie zabronione są także treści erotyczne.

Sieć reklamowa, w której wyświetlane są reklamy graficzne

Google, jako niekwestionowany lider wirtualnego świata, posiada olbrzymi zasięg oddziaływania. W ramach uczestnictwa w sieci reklamowej, swoje treści można wyświetlać na setkach tysięcy witryn, dostosowując przy tym pożądane parametry grupy docelowej. Jeżeli chcemy dotrzeć np. do niezamężnych kobiet w wieku do 25 roku życia, wystarczy zaznaczyć odpowiednie parametry i… gotowe!

Jest to nieporównanie bardziej wykwintna forma poszukiwania klientów, niż popularne w świecie rzeczywistym billboardy, na które – nawet gdy są umiejscowione w centralnym punkcie miasta – wiele osób w ogóle nie zwróci uwagi, ze względu na brak zainteresowania danym rodzajem produktów bądź usług.

Remarketing dynamiczny jako narzędzie docierania do klientów

Dzięki zastosowaniu reklam graficznych i remarketingu dynamicznego, możliwe jest pokazanie swojej oferty klientom, którzy odwiedzali wcześniej nasz serwis. Wiele osób poszukuje bowiem informacji o właściwościach produktu czy jego cenach na długo przed podjęciem decyzji zakupowej, a zamówienie składa pod wpływem spontanicznego bodźca czy impulsu.

Podobnie, jak w stacjonarnym sklepie zdarza się że umiejętnie zastosowana przez sprzedawcę technika sprzedażowa ostatecznie skłania klienta do zakupu, tak również w Internecie takie działanie jest czasem potrzebne, a odpowiada za nie m.in. dynamiczny remarketing.

Jak promować markę za pośrednictwem GDN?

Google Display Network działa sprawnie zarówno na tradycyjnych komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, dzięki możliwości dostosowania rozmiaru reklamy do danego ekranu. Podobnie jak kampania produktowa, GDN pozwala na dokładną „regulację” parametrów. Można np. dopasować reklamowane treści do słów kluczowych, dzięki czemu obrazy wyświetlać się będą użytkownikom o określonym kręgu zainteresowań.

Promocja marki w ten sposób może być niezwykle efektywna, ze względu na dokładne dopasowanie do potencjalnie zainteresowanych klientów. Prowadząc internetowy sklep motoryzacyjny, swoją propozycję można skierować do osób, które dużo czasu spędzają na poszukiwaniu informacji związanych z tą dziedziną. Podobnie będzie w przypadku gier komputerowych – każdy zapalony gamer chętnie pozna nową markę i sprawdzi, co ciekawego może ona zaoferować.

Sprawnie działająca sieć reklamowa o dużym zasięgu może więc okazać się nieocenionym narzędziem do promowania marki. Forma graficzna daje natomiast większą szansę na zaangażowanie użytkownika, niż tekst. Dodatkowym atutem opisywanego systemu jest możliwość przeanalizowania wyników pod względem konwersji i sprawdzenie, gdzie najbardziej opłaca się nam wyświetlać reklamę.

Poszczególne grupy tematów można bowiem uszeregować np. pod względem stosunku kliknięć i wyświetleń, a „najsłabsze” z nich wyłączyć z programu. Dodatkowym wsparciem dla prowadzonych działań może być remarketing dynamiczny, pomagający w skłonieniu do zakupu niezdecydowanych oraz przyczyniający się wtórnie do umocnienia świadomości marki pośród konsumentów.

Autor Artykułu

Podobne Artykuły

Dodaj Komentarz