Polecane
Wirtualna Polska za 84 mln zł przejmuje wakacje.pl

Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę nabycia 100% akcji w spółce Enovatis S.A. – liderze rynku turystyki online w Polsce, właścicielu popularnych portali turystycznych wakacje.pl i easygo.pl. Grupa WP kontynuuje tym samym inwestycje na rynku e-commerce w Polsce, wchodząc tym razem w dynamicznie rozwijający się segment turystyki online.

Zakup spółki Enovatis jest kolejną akwizycją zrealizowaną przez Grupę Wirtualna Polska ze środków pozyskanych z oferty publicznej. To jednocześnie siódma transakcja od momentu IPO w maju br.

– Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50% przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce – mówi Jacek Świderski, Prezes Wirtualnej Polski Holding.

W październiku br. Grupa kupiła spółkę Allani, rozwijającą się w obszarze
e-commerce fashion&beauty. We wrześniu zakupiono Finansowysupermarket.pl Sp. z o.o. oraz Web Broker Sp. z o.o., istotnie wzmacniając pozycję Money.pl na rynku e-commerce’u finansowego. W czerwcu br. zakupiono Grupę Next Web Media prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl, co pozwoliło osiągnąć pozycję lidera w tych obszarach reklamowych. W maju zakupiono największe w Polsce internetowe platformy radiowe OpenFM oraz PolskaStacja.pl.

Podstawę działalności spółki Enovatis stanowi sprzedaż pakietów wycieczkowych i ubezpieczeń w kanale online. Liczba użytkowników portali turystycznych Enovatis systematycznie rośnie, co spółka zawdzięcza sile marki wakacje.pl oraz poziomowi obsługi klienta i szerokości dostępnej oferty. W szczycie sezonu letniego 2015 r. serwisy odwiedzało średnio ponad 43 tysiące użytkowników dziennie (wzrost o 27% rok do roku).

– Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu. Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17%, a skuteczność operacyjna i siła marki wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku – mówi Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy Wirtualna Polska.

Systematycznie poprawia się też wskaźnik konwersji wizyt na zakupy wycieczek. Spółka dysponuje unikatowymi rozwiązaniami służącymi do monitorowania poziomów konwersji w całym przebiegu ścieżki zakupowej klienta i obsługi posprzedażowej. Istotną przewagą Enovatis jest jej know-how w dziedzinie wykorzystania danych (Big Data), co pozwala m.in. na specjalistyczną personalizację i sortowanie oferty, rozróżnianie grup klientów oraz ich potrzeb, dynamiczne prezentowanie i dostarczanie interesujących użytkownika treści.

W ostatnich latach powracalność klientów w okresach pięcioletnich przekraczała 30%, co plasuje Enovatis na światowym poziomie. Wsparciem działalności online jest też sieć ponad 80 punktów obsługi klienta, wykorzystujących, bardzo silny w Polsce, efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Sieć rozwijana jest w formie efektywnego modelu franczyzowego, co pozwala spółce elastycznie reagować na zmiany potrzeb rynkowych.

Inwestycja Grupy WP w Enovatis wiąże się nie tylko ze wzbogaceniem portfolio produktowego Grupy o nowe, mocne brandy, ale też poszerzeniem zespołu WP o managerów i ekspertów z zakresu e-commerce turystycznego. Firma zatrudnia ponad 150 osób w gdańskiej centrali spółki i posiada m.in. czynne 7 dni w tygodniu call center.

Enovatis S.A. jest członkiem Polskiej Izby Turystyki, posiada certyfikat Rzetelna Firma, oraz jest akredytowanym członkiem IATA. W 2015 r. jej flagowa marka, wakacje.pl otrzymała Złoty Medal w ogólnopolskim plebiscycie Laur Konsumenta, przyznawanym najbardziej rozpoznawalnym znakom handlowym na rynku.

Autor Artykułu

Podobne Artykuły

Dodaj Komentarz