Klik, klik, klik – taki dźwięk nieustannie towarzyszy pracy przy komputerze. Co klikamy? Oprócz tego, nad czym pracujemy albo co przeglądamy, klikamy we wszystkie reklamy, promocje, oferty czy linki, które nas zainteresują.
Dla nas takie kliknięcie oznacza szansę na ciekawy zakup, skorzystanie z odpowiedniej promocji. A dla marketingowca czy przedsiębiorcy jest to okazja do zdobycia klienta. Dlatego też warto zainteresować się tymi kliknięciami, kiedy chcemy rozwinąć swój biznes albo poprawić pozycję firmy, w której pracujemy…
Czym jest współczynnik CTR?
Skoro te kliknięcia są tak ważne, to przydałby się zapewne jakiś sposób mierzenia ich prawda? I dokładnie tak się stało. Powstał bowiem CTR. Jest to skrót angielskich słów i oznacza współczynnik klikalności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Ta wartość przekazuje nam bardzo wiele istotnych informacji. Przede wszystkim bowiem wskazuje na to, jaki procent osób, które widziały nasz link, stronę, czy reklamę, rzeczywiście na nią kliknął.
Dla przykładu – nasza reklama wyświetliła się łącznie 1000 osobom, jednak tylko 50 kliknęło na nią, czyli zainteresowało się naszą ofertą. Oznacza to, że współczynnik CTR wynosi 5%.
Warto jednak zaznaczyć, że choć CTR jest znakomitym narzędziem, to jednak nie można nagle analizować efektywności naszych działań jedynie za jego pomocą. Ma on bowiem pewne wady np. pokazuje ile osób kliknęło, ale zawsze jest kilka osób, które kliknęły przez przypadek albo które po kilku sekundach opuściły naszą stronę.
Dlaczego CTR jest tak ważny?
Jednak pomimo tych drobnych wad CTR odgrywa ogromną rolę. Przede wszystkim warto bowiem zauważyć, że tworząc kampanie reklamowe, czy chcąc w jakikolwiek sposób zainteresować użytkowników naszą stroną, stawiamy zazwyczaj na poprawę jakości reklamy wydajemy grube pieniądze na właściwe pozycjonowanie, tworzymy świetną ofertę. Jednak te wszystkie wysiłki spełzną na niczym, jeśli nasz potencjalny klient nie kliknie w naszą reklamę.
Nawiązując właśnie do pozycjonowania – każdy świetnie wie, że pozycjonowanie odgrywa ogromną rolę w podniesieniu pozycji firmy. Jednakże warto wiedzieć, że tak naprawdę nikt z nas nie wie dokładnie, dlaczego i w jaki sposób Google ustawia wyniki wyszukiwania. Oczywiście są to słowa klucze, pewne frazy itd. Jednak to nie wszystko. Istnieje wiele przypuszczeń, popartych pewnymi badaniami, że pozycja w wynikach wyszukiwania zależy także od ilości kliknięć.
Jak sprawdzić CTR w bezpłatnych wynikach organicznych?
Na początek warto jednak odpowiedzieć na pytanie, czym w zasadzie są te wyniki organiczne? Otóż jest to ta część wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, która nie jest objęta możliwością wykupienia linków sponsorowanych.
A zatem – jak sprawdzić CTR? Wbrew pozorom jest to niesamowicie prosta sprawa. Wystarczy bowiem do tego narzędzie – Google Search Console. Tam w sekcji „analityka wyszukiwania znajdziemy praktycznie wszystkie informacje, jakich potrzebujemy. Dane są jednak podawane dla maksymalne 3 miesięcy wstecz.
Chcesz wiedzieć więcej o optymalizacji współczynnika CTR? Przeczytaj artykuł http://promotraffic.pl/blog/2500-slow-o-organicznym-ctr-analiza-i-porady-dla-ciebie/
Dodaj Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.