Deweloperzy
Co możemy zlecać przez Internet? Jak szukać potencjalnych wykonawców?

office-worker-1149557_640

W dobie cyfryzacji Internet służy nie tylko rozrywce czy komunikacji z innymi ludźmi, ale także może być świetnym miejscem do wymiany informacji między pracodawcami a osobami poszukującymi zleceń. Coraz więcej osób jest gotowych na to, by szukać wykonawców właśnie za pośrednictwem sieci – umieszczenie ogłoszenia w Internecie jest znacznie prostsze niż w przypadku innych środków przekazu, takich jak gazeta czy radio, a w dodatku kosztuje znacznie mniej. Co zatem możemy zlecać w sieci i gdzie szukać osób, które podejmą się wykonania określonego zadania?

„Zlecę wykonanie prostego logo” lub „zlecę napisanie serii artykułów” – takie ogłoszenia pojawiają się w sieci coraz częściej. To dowód na to, że poszukiwanie wykonawców za pośrednictwem sieci zyskuje na popularności. Powodów jest wiele – znacznie mniejsze koszty, ogromna wygoda i przede wszystkim – możliwość dotarcia do większej ilości odbiorców.

 

Co możemy zlecać przez Internet?

Możliwości jest coraz więcej – jeszcze do niedawna pracodawcy umieszczali w Internecie głównie ogłoszenia dotyczące pracy na etacie. Obecnie pojawia się coraz więcej portali, które umożliwiają zarówno przedsiębiorcom jak i osobom fizycznym skuteczne poszukiwanie specjalistów, którzy podejmą się wykonania określonego zlecenia. Niezależnie od tego, czy potrzebujemy osoby, która zaprojektuje dla nas prosty znak graficzny, napisze artykuły na firmowego bloga czy naprawi drobną usterkę, Internet powinien nam umożliwić znalezienie odpowiedniego wykonawcy. Zlecać można praktycznie wszystko; niemal zawsze znajdzie się osoba, która podejmie się określonego zadania. W niektórych przypadkach ogranicza nas oczywiście odległość (szczególnie, jeśli chodzi o usługi z zakresu motoryzacji, transportu czy szeroko pojętych napraw), jednak na ogół możemy w ten sposób współpracować z wykonawcą z dowolnej części kraju – dotyczy to zwłaszcza copywriterów, grafików czy tłumaczy.

 

Co zyskujemy, zamieszczając nasze ogłoszenie w sieci?

Przede wszystkim – czas. Napisanie ogłoszenia i zamieszczenie go na portalu internetowym zajmuje najczęściej kilka do kilkunastu minut; na ogół już po kilku godzinach napływają od nas oferty od potencjalnych zleceniobiorców. To niezwykle ważne zwłaszcza w momencie, gdy poszukujemy osoby, która wykona zlecenie możliwie jak najszybciej – w przypadku posługiwania się innymi środkami przekazu czas oczekiwania jest zazwyczaj znacznie dłuższy. Szukanie wykonawcy za pośrednictwem Internetu wiąże się także z mniejszymi kosztami; co więcej, niektóre portale, takie jak np. oferia.pl oferują pracodawcom bezpłatne zamieszczanie ogłoszeń, a serwis nie pobiera prowizji z tytułu zawarcia umowy między zainteresowanymi stronami. Dodatkowe opcje, takie jak chociażby promowanie zlecenia, są oczywiście płatne, jednak ich wybór zależy wyłącznie od pracodawcy.

 

Gdzie szukać potencjalnych wykonawców?

W sieci pojawia się coraz więcej portali, które są jednocześnie specjalnymi platformami służącymi właśnie do wymiany informacji między pracodawcami a potencjalnymi wykonawcami. Niektóre z nich, takie jak wspomniana wcześniej Oferia, umożliwiają dodawanie ogłoszeń w różnych kategoriach, co znacznie ułatwia cały proces rekrutacji. Co ciekawe, w przypadku Oferii pracodawcy mają także dostęp do wizytówek i podstawowych informacji o wykonawcach zarejestrowanych w serwisie – oznacza to, że zleceniodawca może sam wybrać interesującego go specjalistę i przedstawić mu bezpośrednio swoją ofertę.

 

O czym warto pamiętać, szukając wykonawców w sieci?

Dużo zależy od nas samych – po pierwsze, sformułujmy ogłoszenie tak, by zawrzeć w nim wszystkie podstawowe informacje dotyczące samego zlecenia. Dzięki temu zyskujemy pewność, że potencjalny wykonawca, który odpowie na nasze ogłoszenie, będzie w stanie wykonać zleconą przez nas pracę. Warto określić także tzw. „widełki”, czyli przybliżoną kwotę, jaką będziemy w stanie zaoferować za wykonanie zlecenia – w ten sposób unikniemy prawdopodobnie wielu nieporozumień. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie informacji o przewidywanym terminie zakończenia zlecenia.

Czym kierować się przy wyborze zleceniodawcy? Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, czy osoba, która odpowiedziała na nasze ogłoszenie, ma doświadczenie w wykonywaniu podobnych zleceń. W przypadku Oferii pracodawca może sprawdzić, w czym specjalizuje się dany wykonawca oraz ile zleceń zostało jej powierzonych właśnie za pośrednictwem portalu.

Autor Artykułu

Podobne Artykuły

Dodaj Komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.