Rosnące zapotrzebowanie na interkomy, związane z poszerzeniem ich funkcjonalności, przekłada się na prognozy amerykańskich ekspertów, przewidujących, że globalny rynek tych urządzeń będzie wzrastać w tempie 12% rocznie. Również w Polsce w ostatnich latach coraz więcej przedsiębiorstw i gospodarstw domowych inwestuje w to rozwiązanie, doceniając korzyści związane z tą technologią.
Siedziba firmy jest jej wizytówką, którą w celach biznesowych odwiedza wielu potencjalnych inwestorów, partnerów biznesowych czy klientów. Firmy, chcąc zrobić jak najlepsze wrażenie coraz częściej inwestują w rozwiązania intercomowe, które coraz częściej zastępują standardowe portiernie pozwalając na oszczędność kosztów. Wbrew powszechnemu przekonaniu intercomy sprawdzają się zarówno w dużych i średnich firmach, pełniąc funkcję portierni czy budki ochrony, jak i w małych firmach, gdzie z powodzeniem pełnią funkcje reprezentacyjną ułatwiając witanie gości i wpuszczanie ich na teren firmy. W obu przypadkach rozwiązanie to pozwala zarówno na szybki i profesjonalny kontakt klienta z przedstawicielem firmy poprawiając wizerunek firmy.
Ważną kwestią, przemawiająca za intercomami jest bezpieczeństwo, na co wpływa niemożność otwarcia drzwi bez potwierdzenia identyfikacji, znajomości kodu lub komunikacji z centralą. Intercomy wyposażone w kamery wideo w łatwy sposób pozwalają zweryfikować tożsamość osoby stojącej przed urządzeniem. Do tego nowoczesne interkomy oferują możliwość komunikacji z dowolnym numerem wewnętrznym w firmie. Zamontowany w urządzeniu sterownik elektrozamka działający w technologii bezprzewodowej ułatwia znacznie instalację, ponieważ nie ma potrzeby montowania dodatkowych przewodów do punktu sterującego ryglem.
– Coraz więcej firm decyduje się poszerzenie funkcjonalności intercomów o nowe funkcje zwiększające bezpieczeństwo i wygodę korzystania z nich. Jednym z popularniejszych rozwiązań w ostatnich latach jest montowanie czytnika kart RFID, umieszczonego pod klawiaturą bądź panelem dotykowym, który umożliwia szybką identyfikację pracowników, pozwalając im na wejście na teren przedsiębiorstwa, jak i monitorowanie ich czasu pracy – wspomina Bartosz Zakrzewski, prezes firmy TTiTC, wdrażającej zaawansowane systemów teleinformatyczne.
Ciągły rozwój rynku i wysoka konkurencyjność sprawiają, że firmy, produkujące interkomy, nieustannie poszerzają swoje produkty o nowe możliwości. Rozwój technologii sprawia, że w nowoczesne intercomy oferują wiele ciekawych rozwiązań zwiększających ich funkcjonalności, m.in.:
- możliwość integracji z systemami zabezpieczeń i automatyki dzięki takim interfejsom jak ethernet, Wiegand, RS-485 oraz wejście/wyjście logiczne
- możliwość połączenia z serwerem umożliwiające rejestrowanie dźwięku i obrazu za pomocą RTSP lub ONVIF
- aplikacje umożliwiające podgląd obrazu oraz otwieranie zamka przed odebraniem połączenia
- profile czasowe pozwalające kierować połączenie do danej osoby w zależności od godziny
- wysyłanie zdjęć nieodebranego połączenia na e-mail wraz z godziną kontaktu
Biorąc pod uwagę coraz wyższe standardy bezpieczeństwa i obsługi klienta oraz rosnące wymagania klientów, nie powinno dziwić, że urządzenia komunikacyjne oferują coraz to więcej funkcjonalności. Interkomy w dzisiejszych firmach spełniają już nie tylko swojej podstawowej funkcji, polegającej na zdalnym otwieraniu drzwi, ale stają się także zaawansowanymi systemami podnoszącymi bezpieczeństwo oraz jakość obsługi klienta. Wszystko to wpływa na fakt, że w kolejnych latach rynek wdrożeń intercomów zarówno w Polsce, jak i na świecie będzie rozwijał się z dwucyfrowym wskaźnikiem.
Dodaj Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.