Polecane
Systemy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem – dowiedz się, jak działają w praktyce i w jakich branżach się sprawdzą

Istnieją takie gałęzie gospodarki, w których bez systemu ERP nie da się dziś skutecznie konkurować.

Sprzedaż internetowa

Powodem, dla którego tak wielu ludzi wybiera sprzedaż internetową zamiast stacjonarnej, jest wygoda. Korzystanie ze sklepów internetowych będzie jednak dla klienta wygodne tylko wtedy, gdy jego zamówienie zostanie szybko i sprawnie z realizowane – w przeciwnym razie skutecznie odstraszymy klienta przed korzystaniem z naszych usług w przyszłości. Systemy ERP w handlu internetowym regulują między innymi kwestie kontaktu z klientem w ten sposób, aby żadne z pytań nie pozostało bez odpowiedzi i żeby zamówienia trafiały do tych jednostek terytorialnych, które będą w stanie wysłać towar do klienta w ciągu maksymalnie kilku dni. ERP to również szansa na skuteczniejsze zarządzanie magazynami i monitorowanie niedoborów.

 

Branża finansowa

Wśród licznych udogodnień oferowanych przez systemy ERP na wyróżnienie zasługuje automatyczne gromadzenie i przetwarzanie danych. Funkcja ta przydaje się wszędzie, jednak w branży finansowej obecnie jest po prostu niezbędna. Przy takiej ilości klientów i operacji, jaką obsługują banki, parabanki czy zakłady ubezpieczeniowe, automatyzacja obliczeń i możliwość tworzenia złożonych wykresów za pomocą kilku kliknięć myszą są absolutnie kluczowe i to nie tylko z punktu widzenia kadry zarządzającej, ale również szeregowych pracowników. Systemy ERP pozwalają na efektywne zarządzanie setkami i tysiącami procesów przez pojedynczą osobę. Gdyby ich nie było, firma musiałaby wielokrotnie zwiększyć ilość etatów, co nie tylko zwiększyłoby koszty, ale również ryzyko wystąpienia błędów.

 

Branża telekomunikacyjna

To kolejna gałąź gospodarki, w której ilość obsługiwanych klientów idzie w setki tysięcy, a w przypadku największych operatorów – w miliony. Przedsiębiorstwa branży telekomunikacyjnej rzadko kiedy zajmują się wyłącznie telefonią – w orbicie ich zainteresować znajduje się również internet czy telewizja. Liczba procesów, jakie wiążą się z obsługą pojedynczego klienta, jest trudna nawet do oszacowania, pewne jest jednak, że bez narzędzi, za pomocą których procesy te wykonywane są w większości automatycznie, żaden z obecnych na rynku operatorów nie byłby w stanie kontrolować sytuacji. Kontakt z klientem, windykacja, monitorowanie infrastruktury, wprowadzanie zaleceń organów państwowych w skali globalnej, ustalanie grafików pracownikom – w tym wszystkim ważny udział mają właśnie systemy ERP.

Autor Artykułu

Podobne Artykuły

Dodaj Komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.