Finanse
Jak wyróżnić produkt na rynku – porady

Amerykański biznesmen Gary Vaynerchuk powiedział kiedyś, że aby wyróżnić produkt na rynku, należy powstrzymać się od myślenia o konkurencji, a otworzyć się na myślenie o klientach. Wiele w tym prawdy!

Przebij się!

Gary Vaynerchuk jest znany między innymi jako autor bestsellera „Przebij się!”. Książka traktuje o tym, jak skutecznie zbudować swoją markę na rynku i przebić się ze swoimi produktami na tle konkurencji. Zarówno początkujący, jak i zaawansowani przedsiębiorcy mogą w niej znaleźć wiele cennych porad i case studies, a także obszerną wiedzę na temat wykorzystania najpopularniejszych Social Media w promocji marki.

Jak wykorzystać Social Media do promocji biznesu?

Jak wykorzystać Social Media do promocji biznesu? Kluczem do wyróżnienia produktu jest zrozumienie, w jaki sposób działają Social Media i wykorzystanie ich ogromnego potencjału w budowaniu wizerunku marki w sieci.

I tak:

  • Twitter – sprawdzi się do wysyłania krótkich i rzeczowych komunikatów oraz krótkich, kilkusenkundowych filmików, profil należy prowadzić regularnie i wypełniać go postami, które będą zachęcać śledzących do interakcji,
  • Instagram – umożliwia publikowanie pięknych fotografii i docieranie do użytkowników za pomocą hashtagów, zasięgi można budować nie tylko korzystać z firmowego konta, ale także nawiązując współpracę z influencerami, którzy wypromują markę i oznaczą jej produkty na swoim profilu,
  • Facebook – to jedno z najlepszych miejsc do promocji biznesu w sieci, platforma umożliwia tworzenie fanpage’y, grup oraz wydarzeń, na które można zapraszać użytkowników z całego świata, możliwości facebooka są ogromne – portal oferuje panel płatnych reklam oraz reklamę za pomocą Messengera, umiejętne korzystanie z tego medium pozwoli zwiększyć zasięgi i zdominować rynek.

Co jeszcze można zrobić, by wypromować markę?

Promowanie marki to proces ciągły, a nie jednorazowe działanie. Poza Social Media warto także postawić na:

  • pozycjonowanie SEO i optymalizację strony internetowej,
  • sprzedaż wielokanałową,
  • budowanie relacji z klientem, np. poprzez content marketing,
  • marketing szeptany,
  • kreatywne i zwracające uwagę kampanie reklamowe,
  • marketing internetowy, np. z wykorzystaniem Google Ads.

Jeśli szukasz ciekawych pomysłów na to, jak wyróżnić się na rynku, sprawdź także ten wpis na blogu porady.org. Artykuł podpowiada, jak zaistnieć na rynku dzięki niestandardowym, zwracającym uwagę opakowaniom!

Autor Artykułu

Podobne Artykuły

Dodaj Komentarz