Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że 33% organizacji świadczących usługi finansowe nie oferuje klientom bezpiecznego kanału dla wszystkich płatności online, mimo że 62% firm z tej branży zauważyło wzrost liczby klientów korzystających z bankowości online.
Badanie zostało przeprowadzone w 2015 r. i objęło ponad 5 500 przedstawicieli firm, w tym 131 przedstawicieli banków i serwisów płatniczych z 26 państw. Ustalono, że wiele banków i firm z branży płatności ma problemy z pełnym zabezpieczeniem siebie i swoich klientów przed oszustwami finansowymi, podczas gdy klienci wykorzystują coraz szerszy zestaw urządzeń, dokonując coraz większej liczby transakcji finansowych online.
Dwie trzecie (65%) respondentów twierdzi, że klienci w coraz większym stopniu wykorzystują różne urządzenia w celu dokonywania płatności online. Niestety, zaledwie 53% organizacji finansowych stosuje uwierzytelnienie dwuskładnikowe, a tylko 50% wprowadziło wyspecjalizowane rozwiązanie zapewniające ochronę przed oszustwami w czasie rzeczywistym – mimo że według 22% badanych jest to najbardziej skuteczna forma ochrony. Mniej niż połowa badanych (42%) rozszerza takie rozwiązanie na urządzenia klientów, a tylko 67% stosuje bezpieczne połączenie dla wszystkich płatności online.
Ponadto, 48% respondentów przyznaje, że stosuje jedynie łagodzenie ryzyka zamiast usuwać je całkowicie, z kolei 29% twierdzi, że taniej jest reagować na oszustwa finansowe online na bieżąco niż próbować im zapobiegać.
„Z badania wynika, że banki i organizacje z branży płatności postrzegają zarządzanie oszustwami finansowymi online w dzisiejszym wielokanałowym, opartym na internecie środowisku klientów jako trudne. 38% organizacji, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje, że coraz trudniej jest odróżnić prawdziwą transakcję od oszukańczej. Niepokoi również fakt, że jeden na trzech respondentów podsumowuje swoje podejście do ochrony przed oszustwami w ten sposób: ‘będziemy zajmować się tym na bieżąco’. Jeśli weźmiemy pod uwagę nasze własne badanie, z którego wynika, że w 2014 r. miało miejsce 22 milionów ataków z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania finansowego, których celem było 2,7 mln. klientów na całym świecie, staje się jasne, że zajmowanie się każdym incydentem z osobna nie jest realnym rozwiązaniem na dłuższą metę. Klienci zasługują na coś lepszego, podobnie jak organizacje z branży usług finansowych” – powiedział Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.
W badaniu stwierdzono, że ogólne rozwiązanie bezpieczeństwa internetowego nie jest powszechnie uważane za skuteczną metodę w odniesieniu do dobrze zamaskowanych ataków phishingowych oraz działań cyberprzestępców z użyciem szkodliwego oprogramowania, które mogą prowadzić do oszustw finansowych. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się mniej niż 10% respondentów.
Preferowaną opcją jest rozwiązanie wyspecjalizowane. Przykładem może być Kaspersky Fraud Prevention – wszechstronne rozwiązanie bezpieczeństwa przeznaczone do zwalczania oszustw bankowości online. Zapewnia ono wielowarstwową ochronę bankowości mobilnej oraz elektronicznych transakcji finansowych. Główna platforma składa się z dwóch głównych podsystemów – pierwszy rezyduje w infrastrukturze banku i zapewnia dodatkową warstwę ochrony poprzez analizowanie operacji bankowych na urządzeniach klientów. Drugi podsystem to rozwiązanie przeznaczone dla punktów końcowych, takich jak komputery oraz urządzenia mobilne klientów. Po zainstalowaniu na komputerze z systemem Windows lub OS X Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints sprawdza autentyczność stron internetowych i otwiera je w trybie chronionym, zapewniając ochronę wszystkich danych osobistych przed kradzieżą lub modyfikacją. Uniemożliwia również załadowanie szkodliwego oprogramowania na komputerze. Z kolei Kaspersky Fraud Prevention SDK for Mobile umożliwia instytucjom finansowym tworzenie aplikacji zabezpieczonych przed oszustwami online dla platform Android, iOS oraz Windows Phone.
Dodaj Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.